Sunday, February 6, 2011

berpusu-pusu ke tempat mencari rezeki

bummer to bummer.. kasi gua tensen ajaaa..
Cuti CNY dah habis ya. Jangan dok buat sambung cuti pula. Ada yang cuti seminggu. Ada yang empat hari saja. Bila dah cuti lama tu, pergi holiday la jawabnya.
2km lagi ke Sg Dua, dia start dahhhh...
Dan hari ini dan semalam, lebuhraya dah kembali sesak. Semua nak balik dari destinasi percutian dan juga kampung. 2km dari tol Sungai Dua, kenderaan dah bergerak perlahan. Bila sampai ke Seberang Jaya, lagi lah macam siput. Semua nak ke tol Juru atau ke Pulau Pinang.
lorong smart tag pon ponuh..aishhhhh
Hari ni permandangan menarik saja di highway. Tiada pemandu yang cilok kiri kanan. Tiada yang bawa laju macam dikejar hantu. Tiada juga yang bawa perlahan macam kura-kura. Kemalangan cuma di main road ke Sg Petani. Itupun gara-gara motorsikal yang melanggar kereta.
i lap u la dey.. dah tukar bateri baru nih. 12 hengget jugak lah
Dah dua kali kejadian serupa berlaku depan Cek. Orang dah bagi signal ke kiri, dia sebok nak potong dari kiri juga. Nahhh..terbongkang motor tepi jalan. Tuannya sempat mengelak dari jatuh sama. Nyaris tak kena pelangkong dari tuan kereta. Dah la rombongan bawa pengantin bersama-sama kek Secret Recipe jadi hantaran.


Geng motor yang tak sedar diri ni memang menakutkan. Kalau di Penang, mereka lah yang paling ramai dari kereta. Kereta dan lori yang perlu bagi laluan pada motorsikal. Kalau tak, pakai bergaris la body kereta yang kiut berkilat tu kena langgar.

Bukan semua mat motor itu hampeh. Ada yang ikut peraturan. Tapi yang tak ikut pun ramai. Hairan betul. Dulu Cek pun naik motor gak. Dekat sepuluh tahun menunggang sampai kematu bontot. Tak da la sampai nak potong lampu merah atau mencilok tak ketahuan punca. Bukannya sampai cepat pun. Setakat 5minit awal tu, apalah sangat nak dibandingkan dengan nyawa.

Hari ni Cek sampai awal jugak la ke destinasi. Thanks to Smart Tag. Perjalanan dijamin lancar. Tapi kalau alat kat kereta depan stuck, sekupang pun tak guna jugak. Tunggu la sampai bantuan sampai. Selalunya Tag tak diletakkan betul-betul. Kena undur dulu, baru boleh discan.

Cc: pesanan khidmat masyarakat ditaja oleh kopi cek beydah and co.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

5 comments:

Mak Su said...

esok gi keja jenuhler, mesti lenguh pinggang, kl sesak semula, huhuhu

suri solehah said...

hehe..nasib baik ada penaja..takle cakap kosong je

cek chun said...

Maksu, mujoq tempat keja Cek dekat rumah ja. Tak sempat panas kusyen kereta

Suri, penaja start taja awal febuari :p

Solihin Zubir said...

nasib baik tok imam yg naik motor pi msjid tu jenis tak rempit.. heheh..

cek chun said...

Tok imam org baik2. Tau peratoran :)

notis pendek saja

semua kandungan merupakan luahan rasa cek yang tak seberapa. kalau ada yang cek cedok saja, insyaallah akan diletakkan link atau url tempat kopipes dijalankan.

gambar adalah milik persendirian. lagipun bukan cun mana pun kalau korang nak ambik. kalau berkenan jugak, sila la buat link ke blog cek noo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...