Friday, October 15, 2010

lagi ramai kenai, lagi ramai gila

sejak berkenal-kenal dengan ramai orang di laman sesawang ni, macam-macam gelagat manusia yang cek kenai dan tau. ramainya yang baik dan suka menjalinkan silaturahim yang benar-benar tulus dari jiwa. tak kurang juga yang berkongsi ilmu. tak kira la ilmu memasak ka, ilmu pengetahuan ka hatta ilmu alam sekalipon.

tak kurang juga yang mengambil kesempatan atas orang-orang yang tulus ikhlas nak berkawan ni. ditipunya duit, ditipunya harta dan tak kurang pula menipu hati. hubungan tulus yang kita hulurkan, tuba pula yang dibalas. pelik manusia ini. apakah yang ada dalam hati sanubari dia la agaknya. 

kekadang pelik tengok manusia macam ni. tak ingat tuhan kah? tak takotkah dengan balasan di akhirat nanti? bila dah nafsu dah menguasai diri. dosa pahala dah letak ditepi.

2 comments:

suri solehah said...

salam kenapa pulak cek chun..
memang adat manusia...rambut sama hitam,,hati lain2...yang kenal tuhan takpalah..yang kenal nafsu..emmm.

cek chun said...

cuma meluahkan apa yg aku tengok dan dengar je suri :)

notis pendek saja

semua kandungan merupakan luahan rasa cek yang tak seberapa. kalau ada yang cek cedok saja, insyaallah akan diletakkan link atau url tempat kopipes dijalankan.

gambar adalah milik persendirian. lagipun bukan cun mana pun kalau korang nak ambik. kalau berkenan jugak, sila la buat link ke blog cek noo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...