Sunday, September 12, 2010

ngeri-ngeri

ALOR SETAR: Jumaat 10September. satu kemalangan ngeri yang membabitkan empat buah kenderaan telah berlaku di awal pagi semasa kebanyakkan orang sedang nyenyak tidur kerana kekenyangan ketupat. kejadian pada pukul 3.30 pagi itu membabitkan tiga orang pemuda yang tekun berlumba untuk menunjukkan kehebatan power enjin turbo masing-masing.

kenderaan dari arah Alor Setar itu dipercayai tidak dapat mengelakkan sebuah kereta dari arah bertentangan dan ia berjaya menghentam dengan impak tahap maksima. dua saat selepas itu kenderaan dari belakang pula menghentamnya. satu saat kemudian, kenderaan lain pula yang tidak sempat membrek mencium bontot kereta dengan bunyi yang maha dasyat juga hingga mengejutkan penghuni di sekitar kawasan kemalangan.

dari keheningan malam telah bertukar bising dengan bunyi enjin turbo yang masih bergerak walaupon tuannya telah tersepit. api telah menyambar di tepi driver. alhamdullillah atas tindakan pantas sepupu dan juga jiran yang berlari mengambil fire extingusher dari lorinya, api berjaya dikurangkan dan mereka menarik pemandu tersebut.

jeans levis 501 siam pemandu pula tersangkut dan akhirnya beliau ditarik keluar dengan hanya berspenderkan kaler apa tah sebab malam tak nampak kaler.moral- sila pakai sepender jika keluar dari rumah.api telah menyambar kedua-dua kenderaan setelah pemandu berjaya dikeluarkan.
hasil kerentungan tahap gaban. agak-agak budak ni insaf tak lepas ni? enjin turbo kancil inilah yang menderum tak berhenti-henti walaupon tuan dia dah tersepit kena langgar.
mulanya agak terkejut bila melihat ahli bomba memakai sluaq katok aka bermuda bila menjalankan tugas. setelah diamati, rupanya dia dari unit bomba sukarela Kota sarang semut. patut la, tak dibayar gaji, sebab tu takde wet nak beli proper trousers.
haa.. ni barula abang bomba yang betoi n ensem. uniform tu lawa. dok cek keta tu takot-takot ada seludup mercun ke raya-raya nih.

keadaan gambar agak kurang memuaskan. jurugambar baru diambil bekerja dengan nanyang siangpau. button-button kat sony dslr belum habis di riki lagi. macam mana dia dapat keja, aku pon tatau. sekian ulasan dari tempat kejadian. berita lambat keluar kerana reporter beraya sakan :)

1 comments:

nurul mansor said...

xtahan tgk berita nih..kalu aku jadi jurukamera agak2 lepas dak?ahahahha... xdan nk tengok kamera aih.. tegejut kena gerak p amik gambaq tengah malam buta..ahahhaha lawak kartun. awat la depa nih,org len xcident aku lak yang kena bangun p amik gambaq.camtu la mula2 aku cakap...skali sampai tempat kejadian,trus kuar camera,seting kelaut....ahahhaa pic api tu sib bek dan amik.
'teruskan usaha'

notis pendek saja

semua kandungan merupakan luahan rasa cek yang tak seberapa. kalau ada yang cek cedok saja, insyaallah akan diletakkan link atau url tempat kopipes dijalankan.

gambar adalah milik persendirian. lagipun bukan cun mana pun kalau korang nak ambik. kalau berkenan jugak, sila la buat link ke blog cek noo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...